26.2.14

Sprogskole

Když jsem se po přestěhování do Dánska doslechla, že mám jako rezident nárok na kurzy dánštiny zdarma, neváhala jsem a přihlásila jsem se. Nejdřív jsem chodila do večerních kurzů, které byly dvakrát týdně. Začala jsem poměrně pozdě, asi po půl roce, zájemců je totiž opravdu hodně a tak to může trvat, než se místo uvolní a otevře se další třída pro začátečníky. A protože jsem ale jela na třetí semestr na praxi do Itálie, musela jsem kurz přerušit a tak jsem za sebou donedávna měla pouze základy.

Momentálně chodím již čtvrtým týdnem na ranní kurzy, které jsou 4x týdně na 3 hodiny. Za dva týdny budu dělat svou druhou zkoušku a právě dnes jsme dokončili naši první učebnici :) Že bych se domluvila, se uplně říct nedá, ale už poměrně rozumím takovým těm náhodným konverzacím, třeba když mě někdo osloví v autobuse, a z toho mám snad největší radost. A když do někoho drknu, tak ze mě automaticky vypadne dánské "undskyld" místo anglického "sorry".

Ve třídě je nás něco kolem 15 (přítomných, oficiálně nás chodí asi 20), máme dva profesory, kteří se střídají obden. Sympatická mladá paní Lise, Dánka jako vyšitá se smyslem pro humor a nebojící se nám překládat sprostší ale přesto praktická slovíčka ;) náš druhý lektor je Bojan, mladík z Bosny, který žije v Dánsku od 11 let, takže dánsky mluví taky perfektně. Dneska jsme začali novou učebnici, měla jsem z toho radost a dušovala se, jak se o ni budu starat, ale půl hodiny na to jsem slečně zase na fotce přikreslila brejle a hustší vlasy, achjo :D

Více informací (i v angličtině) o kurzech dánštiny můžete najít přímo na stránkách jazykové školy www.sprogcenteraalborg.dk


No comments:

Post a Comment